tisdag!

får börja med att be om ursäkt för min dåliga uppdatering här! Fy skäms! ;) men har inte rikitgt haft tid och ork att sitta still ! de senaste 2 veckorna som varit utan updatering har lillskruttan lärt sig krypa ordentligt!! Och hon har blivit snabbare vill jag lova,, oj oj oj, hur ska det gå sen när hon börja gå? Och inte nog med att hon kryper runt, varje sak hon får tag i som är lite längre upp eller som är större än henne, försöker hon hela tiden resa sig upp med. Lyckas hon inte blir hon lite förbannad och står och skäller på saken som inte hjälper henne upp. Men oftast lyckas hon mitt lilla mirakel! Men när balansen sviktar kan det gra väldigt ont om man inte hinner med att fånga upp henne. Känns som det ligger filtat utspridda överallt i lägenheten nu förtiden.. Filtarna är tydligen roliga dom oxå att leka med. För de snurrar hon in sig i sen ligger hon och suger på "tvätt lappen" som tillhör filten, och om inte sådan finns snuttar hon på filten ändå :)
Pekfinger greppet som BVC brukar ta en koll på vid 10 månader klarar hon galant! Tror hon lyckas hitta varenda liten smula som finns på golvet! På tal om BVC så var vi där förra veckan. Hon hade gått upp 200g och växt 2 cm, så nu är hon 66 cm lång och väger 7620g.

Det har även blivit en del kläder inhandlat till skruttan den senaste tiden bla ett par tuffa jeans, söt tunika, strumpbyxor, fleecetröja, t shirts, bodys mm. Lika kul att köpa saker till henne som att det är att köpa till sig själv. Och vi får inte glömma att nämna att vi har varit och hämtat den nya vagnen nu! Hon sover som en gudinna i den har hon sagt till mig! Men måste erkänna att den är liite bökigare att köra med när det är snö och lite moddigt ute än den förra vagnen, men det tar jag hellre Vill jag lova!

 

igår gjorde Svea sin första (ofrivilliga) faceplant! Usch vad jag tyckte synd om henne..
Jag, Niklas, Ida och Calle (Och Svea såklart) hade bestämt oss för att åka lite pulka vid nobel. Sagt och gjort. Men under natten hade det kommit en hel del snö och vägen upp för backen var inte den lättaste, speciellt inte då vi var lika envisa som ett gäng åsnor och hade med oss barnvagnen upp! Slutade med att vi fällde ihop barnvagnen och la upp den på ena pulkan, satte ner lillskruttan i hennes egna babypulka å fortsatte upp. Allt gick jätte bra tills vi nästan är uppe då jag ser att Niklas nästan höll på att välta pulkan med Svea,, lite gnäll från mig och vi var på väg igen. Strax därefter tittar jag upp igen på Niklas & Svea och ser att pulkan har vält och i snön ligger Svea med ansiktet nere!!!!! :O Niklas fick upp henne snabbt och smidigt och inom 2 röda var jag framme vid dom, hade slängt av mig jackan fått av mig en del av tröjan och borstade undan all snö från min lilla ängels ansikte! Isamma veva vaknade hon,, inte så kul att vakna och märka att man har hela fejjan full med snö... Usch vad jag tyckte synd om henne. Vyssjade och gungade med henne i min famn tills hon hade blivit varm igen (vilket inte dröjde länge)   Så det blev inte så där jätte långvarigt i pulkabacken.. Det blev några åk men mer blev det inte.. När vi gick ner igen höll jag Svea i famnen hela vägen :) Hon flinade hela tiden åt mig.. Hon är tuff våran lilla tjej!!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0