puh!!

hållt på och skurat golven så här på kvällskvisten så nu är jag helt varm!! Roligt fredags nöje man har för sig va?
Svea har nyfiket hejat på och klappat dammsugaren när den varit igång.. Sen hjälpt till att blötat ner golvet när jag höll på att skura, genom att plaska med händerna i skurhinken :D fick tvätta henne sen å byta kläder!
rutinerna blev lite ändrade idag då vi BARA skulle sova en liten stund efter 18.00 men vi vaknade inte förrän kl 20.00!! Då det brukar vara dags att få kvällsgröten.... Skäms på mig... Blev istället pasta, broccoli med lite ostsås och det gillades skarpt! Nu håller hon på att tröttar ut sig,, klockan har passerat 10 och Svea är fortfarande vaken.. hade iof inte räknar med något annat heller.

idag har vi varit till Kristinehamn och fikat på Cafè Kometen som Anna & Jörgen har öppnat tillsammans! Jätte mysigt och barnvänligt ställe med både ekologisk barnmat, skötbord, och lekrum! Perfekt!! Cafet ligger på Kungsgatan 38 för er som har vägarna förbi! Titta gärna in dit!! :D
Innan vi skulle åka tänka jag springa in lite snabbt på Knopp och köpa med lite blommor till dom,, hade dock lite bråttom men envisades med att jag ändå ville köpa blommor. Och gissa hur länge det tog för dem (eller ja, en stackars nervös praktikant tror jag att det var) att sätta ihop en liten blombukett ? Hmm ja endast 30 minuter!! ville inte stressa på den stackars människan som redan hade sina arbetskamraters ögon i nacken. utan stod snällt och försökte uppmuntra att buketten blev "jätte bra" . jaja jag fick mina blommor tillslut :)
Efter fika besöket tog vi en liten promenad i solskenet! Underbart!!

Väl hemma igen kom kroken å Elvira hit så han kunde bli klippt! Och strax efter det följde Sveas och min låånga sovstund! Men bra mysigt att ha henne liggandes på min arm ^^ Snosa på henne och känna hur hon ligger och håller om en,, flyttar jag lite på mig kommer hon sakta efter. Hon verkligen älskar närhet!! <3

Imorgon är det dags för årets första domarinsats från min sida!! Ska bli grymt kul att komma igång igen!! Imorgon ska jag vara AD borta vid Nobel,, se om man kommer göra bort sig? ;D
NU ska jag gå och försöka natta en väldigt busig Svea som kryper runt överallt inne i vardagsrummet. Nu är Niklas hemma iaf och håller ett öga på henne och då kan man passa på att ta de lugnt framför datonr en stund. men nu så,, tack och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0