kan inte vara en solstråle varje dag :)

Svea är en väldigt glad och rolig liten tjej, men även hon kan ha sina upp och ner dagar.. Idag var en sådan dag... då vi var uppe med tuppen kl 06.00 imorse för att göra frukost till min lillasyster som varit på besök här i Karlskoga ändrades genast Sveas rutiner snabbt (då hon brukar vakna innan 8 i vanliga fall) Nu somnade hon vid strax innan 9 på morgonen istället.. Efter det var hon jätte go och glad när hon vaknade igen, men vips! Så var det som att trycka på en knapp och helt plötsligt kvittade det hur mycket tittut och pruttpussar vi gjorde på magen så var det bara arga skrik som kom från lill Svea. Hennes personliga temprament fick ett ansikte då hon kastade sig på golvet, skakade på huvudet och sparkade med de små fossingarna.. Hjälp vad ska detta bli om några år?? :P jag kunde inte göra så mycket annat än att skratta för mig själv när hon låg där ursinnig på golvet.. Försökte gå och sjunga med henne , men icke!
Och det är lite roligt att se på Niklas vid sånna här tillfällen ; Klockan är mitt på ljusa dagen, han ligger och sover i soffan och verkar inte alls störas av att våran dotter är både arg och ledsen för att hon är så trött,, han ligger så gott där..  när man själv är lite halv svettig efter all ansträning efter att äntligen lyckas få på skruttan overallen. ( enda räddningen när hon blir övertrött - ut på promenad!) Man slänger ett litet argt ögonblick på honom och förundras hur han lyckas..
samma imorse,, som sagt, jag var uppe kl 6, hans klocka ringde på halv åtta då han skulle på ljusbehandling, när han kommer hem innan 9 hade jag precis fått Svea att somna igen, vi sover ca 20 minuter sen är hon pigg igen och behöver byta blöja.. Försöker övertala Niklas att han kan få gå upp med henne så kan jag få ligga kvar en stund och sova ut lite (då det är nästan alltid jag som går upp på morgonen med Svea) Men då säger han att han behöver vila ut för han var uppe tidigt... Om han hade varit iväg och jobbat kan jag ha lite medkänsla med karln, men när han lägger sig sent pga att sitta vid datorn och vara trött för de så kan han gå upp tidigt oxå!            Imorse vann jag den striden men varade inte länge :) 20 minuter senare måste jag gå upp och passa Svea för han ska ringa ett samtal.. Men de samtalet ringdes aldrig, istället hittade jag honom ca en timme senare framför datorn,, suprise suprise!! :)
jaja han kan inte vara duktig jämt ;) MIn tok frans!!

Ska faktiskt bli skönt när han kan börja jobba igen nästa vecka då man får in lite rutiner igen. Och inte en karl som är vaken halva nätterna och sover halva dagarna (okey inte riktigt halva dagarna men alltid en tupplur om dagen) Det som blir trist är att jag inte kan träna lika mycket.. men kanske svärmor vill passa Svea någon gång så man kan fortsätta komma i form?

Ikväll blev det ett indoor walking pass, och det kändes helt underbart att träna igen! Blev ingen träning i helgen då vi var till Nordmark och sen följde syster med oss hit. Fick iof lite träning då jag sprang i 90 minuter i söndags när jag dömde :)

NU Sover iallafall Svea i sin säng och jag hoppas hon fortsätter med det =) Hoppas hon inte vaknar när Niklas kommer hem från garaget (vilket hon ofta gör)  Då är det bara att hoppas att hon somnar om snabbt, annars är det lätt att hon hinner bli pigg och är vaken i ca 1-2 timmar,, vilket är mindre kul på nätterna. Ska ta och göra iordning inför morgondagen sne ska jag oxå hoppa i säng.

ha det fint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0