Att ha varit och badat!

Idag tog familjen en promenix till badhuset för att bada!! Lill skruttan somnade innan vi hann ut på verandan med barnvagnen, sedan fortsatte hon att sova när vi hade kommit fram. Vaknade inte ens när jag tog av henne overallen och kläderna :) så hon fick ligga kvar en liten stund till när hon var så trött. Det kom in några tjoande ungar i omklädningsrummet och då vaknade hon minsann. Blev visst lite skrämd men när hon kom upp i mammas famn blev allt bra igen =) Hon satt i barnstolen i duschen medans ja sköljde av mig, spolade lite vatten på henne oxå men var inte så populärt när man var ny vaken. Efter det traskade vi ut till bassängen. Till en början var hon lite orolig (beror nog på att hon nyss hade vaknat) men efter en liten stund när vi hade busat med henne var hon lika glad som alltid! Och idag dök hon för första gången - två gånger!! Hon grinade inte en enda gång! tyckte ja var lite duktigt av henne. Den här gången plaskade hon mycket mer å busade mer i vattnet än vad hon har gjort förut, är nog för att hon är lite äldre nu och förstår så mycket mer :) Så det var rikitgt kul att bada idag!!
efter badet när vi skulle duscha höll hon på å snutta på min arm å letade efter bröstet så det fick bli lite matning när kläderna hade kommit på. Då somnade hon gott efteråt och kunde ligga i vagnen medans jag gjorde iordning mig - Perfekt!!


Ska ställa mig å koka lite morötter och palsternacka nu så Svea får lite mat sen när hon vaknar :) Har väl aldrig varit så huslig som jag är nu haha koka palsternacka hade jag aldrig gjort tidigare.. Men någon gång ska väl vara den första!!

Ikväll blir det nog mys framför tvn å lite lösgodis ;) det är inte hel fel det heller! Så får jag träna bort lite av det imorgon igen :D För på måndag hinner jag nog inte, om jag inte ska träna på förmiddan.. Det återstår att se! Men det känns fortfarande i benen att man har tränat, och igår gick jag och Emma med  våra små älsklingar på en mycket varm promenad! Åfyy vad tungt det är att dra vagnen uppför när det är moddigt av snö!! Blä!! Blir bra träning ändå.. Kul att ha någon att gå med, brukar juh oftast gå själv annars. Ska ses igen på tisdag då hon och lilla Linn ska följa med på Baby Cafè! Ska bli skoj!

Nu är det nog bästa jag sätter igång med maten medans lilla grodan fortfarande sover ^^ ha det så fint!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0