Att äntligen lägga upp bilder från Svea`s Dop!

Dopet var verkligen jätte lyckat som vi hade den 5/12 2009! Kunde Inte ha blivit mer lyckat än det var =)


Bordsdekorationerna!

 

 

 

Blommorna beställde vi från "Knopp" i Karlskoga, och dagarna innan satt jag å vikte närmare 70 små rosa servetter som jag skrev Svea och hennes födelsedatum på. det tog lite tid men det var verkligen värt det när man såg hur fint det blev. Det var tre stycken långbord med tre stora blomsterarrangemang på vardera bord, sedan var det två mindre blomdekorationer, en på vardera sida om den större. Mellan varje blomma hade vi ställt ut små värmeljushållare med ljus i för lite mysigare stämning. Jag hade även strött ut rosa akryl diamanter över borden. Det blev jätte fint när det glimmade till lite lagom!  På varje bord hade vi självklart en vit pappersduk som var lätt att båda sätta dit och att ta av :)

 

 

 

Lite väl mörk bild, men så såg det ut med borden iallafall

 

så såg servetterna ut

 

och så här såg hennes dopklänning ut. Köpt från Linuslotta.com

 

Dopklänning SEK 599, LinusLotta - NELLY.COM

 

 

 

 

Nu blir det lite bilder från kyrkan, men med en vanlig kamera så blir inte bilderna det bästa tyvärr, men det får gå ändå!

 

 

 

Emelie häller upp dopvattnet!

 

 

Charlotte & Emelie är Svea`s faddrar, och bättre faddrar kan man inte ha -

Det bästa från två världar!!

 

 

Prästen var Olle Carlesjö från Kristinehamn

 

 

och att få vatten på sig av en främling,,, det var inte populärt från Sveas sida!

 

 

så här ledsen blev man då! MIn lilla snutta.. Direkt när hon blev vänd och uppvisad för allt folk blev hon tyst igen, för hon blev så förvånad tror jag. Hon bara tittade ut över alla gästerna med tårarna rinnandes nerför hennes runda goa kinder. Sen blev det bra igen när hon kom till mamma :)

 

 

 

 

 

Sveas morfar läste en dikt under doper tillägnad Svea. Gulligt gjort tycker jag! Och det blir lite mer personligt under dopet då =) Alla vi som stod där framme hade en uppgift.

Emelie - Hällde upp dopvattnet och fick assistera som min bär hjälp

Charlotte - Läste ett stycke från evangeliet

Morfar - Läste en dikt (men han stod inte där framme, han skötte annars att filma under dopets gång)

Jag - läste en dikt

Niklas höll för det mesta Svea =)

 

 

 

 

 

 

De stoltaste föräldrarna!!

 

 

dikten som jag läste tog jag från en sångtext som jag hittade på

Barndop.nu

Tyckte den var så fin och stämmde så bra in på oss;

 

 

Himlen måste sakna en ängel

Förr så var jag alltid på väg.
Jag försökte fånga en dröm,
och jag trodde jag visste vad jag ville ha.
Du har väckt mig ur min sömn.
Plötsligt så var världen helt ny,
allting stanna’ upp när du kom.
Och jag såg dig och visste av hela min själ
att nu börjar allting om.

Himlen måste sakna en ängel.
En finns här hos mig, och vilar i min famn.
Himlen måste sakna en ängel.
Han ligger tätt intill mig, så trygg på min arm.
Kan det vara sant att jag får älska dig?
En av himlens änglar har landat hos mig.

Gryningsljuset smyger sig in,
finner ro i ditt andetag.
Och jag inser med ens att jag väntade en
evighet just på denna dag.
plötsligt slår du upp dina blå,
styrkan i din blick gör mig svag.
Och helt utan att döma så ser du på mig,
och så börjar våran dag.

Himlen måste sakna en ängel…

Text & musik av Linn Wågberg.

 

 

Efter dopet i kyrkan traskade vi över till församlingshemmet i Nordmark som låg precis brevid, så min snälla farbror tog hand om min kamera å tog lite kort åt mig, för det skulle jag inte annars ha hunnit med

 


Farbros sambo Malin och min älskade faster Zenita


Doptårtan!

köpte vi på "Skafferiet" i Filipstad den innehöl bland annat hallon mousse å kiwi.. Mums! Men guuud va mättande den var, men vi sa att den skulle vara till ca 40 personer för vi skulle ha lite fler små tårtor oxå så att det verkligen skulle räcka.

 

 

Sedan hade vi 3 st jordgubbs cheescake som Berit (min extra farmor) hade bakat åt oss =) den var försvinnande god!! 2 hela sådana gick åt + ca 1/3 av den tredje. Niklas mamma hade hjälpt oss med att baka 3 st kladdkakor - de var riktigt kladdiga och goda! De gick också åt som smör i solsken!

Och jag vet inte hur många kaffe kannor det gick åt, vet bara att det gick åt ca 2 paket med kaffe =) Till barnen hade vi saft. Vispad grädde fanns att förse sig med samt mjölk å socker till kaffet (såklart)

och inte nog med det, vi hade laddat två fulla skålar med bara rosa godis, det var nog oxå uppskattat, för jag hann inte med att få en enda godisbit ;) En av skålarna hade vi vid ingången där min syster hällde upp välkomst drinkar till gästerna (använde bara Stockmos päroncider och upp tinade hallon - jättegott) Perfekt att ha innan man sätter sig till bords :) och den andra sdkålen hade vi på bordet bland de andra fikat.

 

 

 

 

 

 

 

Svea fick byta om när vi skulle fika, lite smidigare än en lång dopklänning =) Och självklart ska man ha ett litet rosa band med rosett till <3

 

Svea & Jag

 

 

 

Jag, Svea å Morfar!

 

 

Mmm en riktigt lyckad dag! Tur att jag hade hjälp med förberedelserna, som att passa Svea, blåsa upp alla 50 rosa och vita ballonger, Sätta på pappersdukar på borden duka och göra iordning!

Och tack alla gäster för de underbart fina presenterna!

 

 

Hade ingen bild på datorn från när vi håller på å öppnar alla presenterna, så tog några bilder på de öppnade presenterna istället

Sveas Namn var inbroderat i ena örat :)

 

 

 

 

Tusen tack till alla som gjorde den dagen till en minnesvärd dag!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0