personligt!

det har som sagt gått 2 månader sen förlossningen, och det har hänt lite mer med kroppen nu. Jag vill verkligen komma i form till nästa år. för den här kroppen jag ser är jag inte nöjd med. Men ändå stolt över att den har lyckats föda fram ett barn! Men nu är det dags att försöka  känna sig bekväm med sig själv igen. Helt återställd kommer den ju aldrig att bli pga att jag fick väldigt mycket bristningar, men man får göra det bästa av det man har :)
så vi får se hur det går. Men min målvikt är 57 kilo iaf. det vägde jag när jag blev gravid, hade gått upp lite innan vägde jag 55 kilo. Kvällen innan Svea föddes vägde jag hela 78 kilo! så 21 kilogick jag upp på 39 veckor... Inte det roligaste med graviditeten.


vikt innan gravidteten: 57 kilo

vikt i slutet av graviditeten:
78 kilo

min nuvarande vikt:
64 kilo

Min målvikt:
57 kilo

kvar att gå ner:
7 kilo

och om jag lyckas så skulle jag vilja få på mig mina gamla jeans igen! Kan dock bli ett problem då jag blivit bredare, men det skulle jag vilja!
jag tänker absolut inte banta!!! finns bättre sätt att gå neri vikt på. Och eftersom jag ammar är det viktigt at få i sig tillräckligt med mat!
Men genom att promenera varje dag och en joggingrunda minst en gång i veckan hoppas jag kunna nå mitt mål. sen ska jag försöka att börja med lite sit ups hihi och när svea blir lite äldre vill jag komma bort till träningslagret igen och träna!

kroppen 2 månader innan jag blev gravid:







magen kvällen innan svea föddes:









och så här såg min kropp ut 2 dagar efter förlossningen:


bröstena var väldigt spända och olika pga att bröstmjölken börja rinna till
ordentligt :P




nu har jag inga bilder hur jag ser ut nu, men magen har dragit ihop sig mer och jag är inte lika svullen i ansiktet.

men nu är det bara att ta på sig joggingskorna och ge sig ut i spåret!!
önska mig lycka till ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0