hemma igen

i lördags åkte Svea tåg för första gången! gick över förväntan, så kändes kul att det gick så bra. Lite trångt när man skulle byta blöjapå henne men det gick det med :)
om allt annat hade gått lika bra så hade jag varit nöjd! märkte nämligen när jag stod å väntade p tåget som skulle ta oss till Gävle, att jag hade bokat på FEL DATUM!!! på min biljett stod det den 30e oktober,å där står jag i Örebro,, de 31a! hmm inte det ultimata läget.. å för att strö lite salt i såret så va vissa tåg inställda pga röd dag.. så det gick bara ett till. och det skulle ta 4 timmar å 20 minuter, i stället för 2 å 45 minuter som det skulle ha tagit om jg hae bokat rätt! nedrans.. så de va bara att traska runt med Svea i barnvagnen i väntan på tåget å hålla tummarna för att hon inte skulle skrika alldeles för mycket under tågresan.. Som tur var beövde jag bara vänta i ca 45 minuter inna tåget kom. Tur de, för bra kallt var det ute!
Men jag förstår inte hur jag kunde boka fel datum,, sa juh hela tiden att jag skule åka på lördan så bokar jag en biljett till fredan??? Hmm,, jaja hoppas de inte händer fler gånger. Mina resor blir BRA Mycket dyrare då! hehe

i Gävle var de ganska lugnt, gjorde inte så mkt.. Kollade på hockey - Brynäs - Färjestad,, å självklart vann FBK med 4-2!! men stämningen var allt annat än trevlig,,, publiken skrek allt i från "döda den jävla bonden!" Ni kan juh för f*n inte tala svenska där ni kommer från" osv, osv... tråkigt....

hade gått ganska bra med Svea medans ja kikade på hockeyn för den delen,, första gången jag var ifrån henne i ca 3 timmar. Nervös som bara den var jag inan jag åkte iväg. Även om man vet att hon är i trygga händer blir man ändå lite nojjig..


men nu ska jag krypa ner  i sängen å mysa med de bästa!
ha det fint!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0