att kunna älska

bara det är en gåva i sig!!





familjen sover hos hos Sveas mormor!







efter baby massagen imorgon ska vi ta en tur på stan, jag & Svea! kika efter slips till älsklingen, och kanske lite julklappar :) efter det blir det nog en promenad om vädret tillåter, annars blir det hem och städa! - om lillskruttan tillåter haha, om det blir som idag får jag inte så mycket gjort. Det gick lite lättare när vi gick hem till farmor Anette, och fick lite fika. Svea fick en äppelbit att smaska på, roligt att se hur hon reagerar på andra smaker. Än så länge helammar jag och kommer fortsätta med det i minst 2 månader till, men lite smak portioner kommer att börja att testas nu :)

jag måste erkänna att det känns helt underbart att ha någon som verkligen älskar en till 110% en man kan prata om allting med. Som finns där och stöttar en - oavsett vad! När vi först blev tillsammans trodde jag aldrig att det skulle hålla så här länge :P Niklas var inte alls min typ, men det var något väldigt speciellt med honom. Trots att vi har sårat varandra så mycket en period har vi tagit oss förbi allt det, ser varandra med nyförälskade ögon igen, och våran kärlek är starkare än någonsin!!
trots att jag inte hade någon ork alls till honom när lilla Svea kom så älskade han mig inte mindre för det. Han förstod varför och fanns där för mig. och älskade mig mer :D
visst var man otroligt irriterad att han åkte till gelleråsen nästan det första han gjorde när vi kom hem från bb, och jag var helt själv hemma med en liten bebis.. Men just då förstod han inte att jag ville ha honom hemma, och jag sa det inte heller. Men det är inte en dans på rosor när en ny underbar liten människa kommer in till ens liv och förändrar resten av livet! Även att man förbereder sig så gott man kan är det ändå inte tillräckligt. Med Svea har det gått mycket lättare än vad man vågade hoppas på. Men allt annat! hur känslig man var för negativ kritik de första 2 månaderna, hur kroppen förändras, hur sexlusten ändras, hur en ny oro växer fram, att ansvara för en annans liv! ja mycket har förändrats, men de mesta till det bättre. Och bara  känslan att kunna älska 2 personer så mycket som man verkligen gör, den är helt otrolig!

 

guud vad mamma älskar dig gumman!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0