gesällbrevsutdelning!

ikväll var det dags att äntligen få mitt gesällbrev som jag har väntat på sen maj 08. började med start på Woodys 18.30 va rätt mkt folk där, satte oss i ett bord tillsammans med tre andra, mitt sällskap bestod av: Mig, Niklas, Pappa chefen Anelie och min fd handledare och nuvarande arbetskollega Jeanette =)
kvällen inleds med ett årsmöte för företagarna Karlskoga/degerfors och vi andra sitter å små pratar lite tyst runt omkring. När mötet är avslutat inväntas pressen (dvs lokaltidningarna) när de hade kommit var de dags för gesällbrevsutdelningen! tror det va 10 st gesäller, varav 8 var frisörer och en annan var florist, och sen var det till och med en mästare inom klockur tror ja att de va? jaja iaf så ropade de upp namnen var för sig och man fick komma upp ta emot det inramade gesällbrevet å en blomma och sedan ställa sig där framme för fotografering. när alla hade kommit upp (som skulle komma upp) blev det foto blixtrar åt alla håll och kanter, tillslut känns leendet man har på sina läppar lite väl ansträngt oc man börjar undra hur länge man ska behöva stå kvar :P jag fick blommor avsalongen oxå så det va lite skoj, en jätte fin bukett!! Tusen tack!!
tillslut fick vi sätta oss till bords igen. Och då var det bara att invänta maten som var black and white, en maträtt jag är riktigt förtjust i! men maten imponerade inte så värst,, likaså cheescaken med hallon sås, för den smakade för mkt smör. men ät bart var det iaf.. men men,, kunde varit bättre!

efter fikat blev det till och med lite rolig underhållning i form av en orkester som spelade och som hade frågesport med oss. det va super kul!!! var bla frågor om artister, låtar, grupper mm, så spelade de en snutt och an skulle gissa osv. och dom fick fart på de flesta där inne! blev en bra å härlig stämmning. och vårat lag kom tvåa!! :D hehe tack vare pappas fina skönsång.... behöver inte säga mer... :D till pris fick manvälja på lite småsaker.. inget märkvärdigt direkt,, men en kul grej! efter det tog vi kvällen, och de gjorde nog de flesta..
så nu sitter ja hemma å kikar på mitt väl förtjänat gesällbrev å de fina blommorna som nu är i vaser ^^

en här dagen har varit helt perfekt!! mkt tack vare ultraljudet :D kan inte sluta titta på korten.. helt underbart!!
ska lägga upp lite bilder från kvällen oxå, emn de får bli vid ett annat tillfälle.. nu ska ja krypa ner till världens underbaraste sambo!! Min älskade Niklas!! du är mitt allt,, det vet du väl? <3


Kommentarer
Postat av: niklas

Om jag vet älskling! du är mitt allt! <3!

2009-03-03 @ 13:44:56
URL: http://sweeetcarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0