en helg i stockholm

i lördags tog jag å älsklig riktning mot Stockholm, packade lilla blå bilen och åkte till mc donken för att köpa toast å juice, sen bar det iväg! trött som man var så sov jag nästan hela vägen dit, eller ja,, halv sov, så jag var inget trevligt sällskap =) väl framme började det roliga,,, att hitta rätt!!! och det är inte det lättaste när man är van å köra på småvägar för det mesta =) å en telefon med gps som var jätte trög, vilket inte gjorde saken lättare.. men tillslut hittade vi goldwell studion där kursen skulle hållas, då började jakten efter hotellet.. gick ganska bra ändå,, men försökte hitta parkeringsplats,, vilket slutade i ett parkeringshus där de kostade 12 kr för 10 min :P lte skillnad mot lilla karlskoga där de kostar 6 kr i timmen :D därför ska man inte ha bil i stockholm haha, men när vi hittade hotellet så fick vi cecka in tidigare då det fanns rum lediga redan, då passade vi på att byta parkering till det som tillhörde hotellet (så blev de lite billigare iaf)

innan kursen började ville ja hinna med lite shoppng, men eftersom det tog lite längre tid att snurra runt i sthlm med bilen så hade ja inte mkt tid över.. men jag hann med å hitta en lila skjorta till mig å en jätte söt dress till bebisen å  pack med mini strumpor i matchande färg =) så sött med så små plagg ^^


dag 1 på kursen
kom ganska tidigt till kursen, å tydligen lte för tidigt då de inte hade öppnat än =/ började på å bli lite små orolig om man hade kommit rätt eller om det fanns ngn annan ingång.. men efter en stund kom det fler som skulle på kursen.. och ytterligare en stund senare blev vi insläppta. Oj vilken härlig och fräsch salong och studio de hade! man blir faktiskt mer inspirerad i en härligare miljö, gärna med lite större ytor..
Den första dagen bestod mest av teori och inspiration då Björn och Therese (som var kursledare) gjorde massa olika uppsättningar. Man passade på och anteckna om det man tyckte var intressant. vi var ganska många första dagen kanske 25 st,, och varje uppsättning fotades så man lättare kommer ihåg (kan lägga upp bilder lite senare)
lite efter 17.00 slutade vi och ja ringde till älskling som kom å hämtade mig =)

vi åkte till hotellet och vilade oss lite. Sen in i duschen å fräshade till oss för att sedan leta upp ett mysigt ställe att äta på.. Även där tog det lite tid innan vi knde bestäma oss var vi skulle äta någonstans haha men det slutade på en riktig mysig restaurang vid gamla stan "Sallys". där åt vi grillad entrecote med varm tomatsallad, beasås, och pommesfrites.. Åh guuud vilken god middag det var!! mmm jag njöt verkligen av varje tugga hehe så det stället kan jag verkligen rekommendera! till efterrätt åt jag hallon sorbet, och Niklas chokladtryffel.. och min efterrätt kunde inte varit mer perfekt!! så gott med något kallt efter man ätit mat, å speciellt nu när jag är helt tokig i glass :D chokladtryffeln var inte helt fel den heller, men min var godare ;)     notan gick på runt 800 :) men de var det faktiskt värt! så sällan att vi kommer ut å kan unna oss lite lyx med varandra!
efter en mysig middag gick vi tillbaka till hotellet.. Och där blev det mycket mys ^^ och en riktig het stund i duschen... Mmm ibland undrar man om det är för bra för att vara sant? :D

dag 2 på kursen
nästa dag var de dags för oss deltagare att göra uppsättningar själva, är vi kom dit satt modellerna uppradade,, och man fick gå fram å välja vilken modell man ville ha.. Va lite nervös inan eftersom jag är ganska blyg när ja ät tillsammans med massa folk jag inte känner. Men hittade snabbt en modell som ja ville ha. Vi kom bra överens å hade riktigt kul tillsammans! vi va lika gamla å pratade å skrattade en hel del,, så det kändes skönt att man slapp å ha en kund som inte ville säga ett ord, då man ändå ska ha kunden i ca 5 timmar.. jag tränade på lite olika saker som ja tycker är lite svårt, å sen provade jag med 2 uppsättningar med inspiration från gårdagen. jag hade super kul! även fast det var svårt å många gick och kollade hela tiden så släppte jag allt runtomkring och fokuserade bara på min kund och hennes hår. Så skönt att kunna sluta vara nervös och ha kul istället, för de hade jag verkligen!

så tyckte att kursen var givande och gav mycket inspiration, man har lust att samla massa folk på salongen en kväll å bara göra massa uppsättningar för skoj skull och sedan fotografera dem.. tål att tänkas på.. :D

efter kursen så åkte jag å älsklingen hem igen.. båda väldigt nöjda med helgen ;)

hoppas ni andra oxå haft en bra helg!!



bild på receptionen vid Freys hotel där vi bodde under helgen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0