inte altid så lätt..

den här veckan har inte varit så imponerande hittills kan jag lova, det känns som att det blir så mkt med allting på en och samma gång. Började i söndags, när jag och Niklas duschade så upptäckte vi något underligt mellan benen på mig, som en vätskefylld ballong med storleken som en pingisboll.. Inget av oss hade en aning om vad det kunde vara. Ringde til rådgivningen och där skulle vi ringa direkt till förlossningen i Karlskoga, så det gjorde vi, och efter att pratat med 2 barnmorskor där så fick vi ringa in till örebros förlossning. De var oroliga att fosterhinnan hade börjat komma ut och att barnet eventuellt skulle komma =S inte redan! Och guud va Niklas var orolig under helatiden jag ringde runt,,stackarn.. fick prata med en annan barnmorska i örebro och de kom fram att jag skulle åka in till Karlskoga förlossning och göra en bedöming på vad de kunde vara. Sagt och gjort. på med kläder på min solbrända kropp och iväg till sjukhuset.
där tittade först några barnmorskor på mig sedan blev en läkare tillkallad,,en manlig sådan såklart (suck).
men de visade sig att de inte var fosterhinnan iaf så det va riktigt skönt. Men det var en cysta som hade dykt upp, en ganska stor sådan. Inget farligt för varken mig eller bebisen. De trodde att den antagligen skulle spricka under förlossningen och gör den inte de så kan man operera bort den senare. De kollade även med ultraljud så man fick se livmodern och barnets huvudform, och vad de hade växt sen ultraljudet i v.19! men man såg inte detaljer lika bra eftersom det var ett vaginalt ultraljud. Och läkaren tyckte jag absolut INTE om! han nöp mig där nere flera gånger och de gjorde riktgt ont! och sen nästan kastade åt mig lite papper efteråt, gissa om man kände sig smutsig? Jag kanske har fel, men jag tycker inte att det borde finnas manliga gynekologer.. Det kan absolut läsa sig kvinnans anatomi och uppbyggnad men ALDRIG riktigt kunna förstå hur det känns där nere, aldrig förstå att man inte kan göra hur som helst med verktygen de använder.
jaja.... åkte hem och kände mig allmänt misslyckad för att man fått en cysta där nere.. Tur att man har niklas säger jag bara, han har varit ett stort stöd för mig under hela graviditeten !
på måndan när ja kommer till jobbet så ringer min läkare från Karolina vårdcentral till mig och vill sjukskriva mig pga mina hjärtklappningar..
och det haejag verkligen ingen lust med. så hon skulle sjukskriva mig 50% va min halvtid, ska alltså jobba 2 timmar om dagen i 3 veckor till en början. Hon tror att jag stressar upp mig undermedvetet. Att jag ska vila så mkt jag kan. och bara jobba 25 % är ingenting i lön kan jag juh tala om... speciellt inte nu när niklas studerar.. Sen är jag fullbokat md kunder i en och en halv vecka, så ska prata med henne och höra om jag kan bli sjukskriven om en vecka istället. inte bara med allting känns det som....
sen på kvällen, nästan samma tid som gårdagen,,,, satt jag på toaletten för att senare upptäcka att ja fått en blödning! "vad är det nu då som händer??!" Niklas blev återigen orolig och jag fick ringa förlossningen för at rådgöra vad jag skulle göra. svaret blev:
"ta på dig en binda och vänta ett tag för att se om det fortsätter att blöda, ger det sig inte åk in till akuten."
men blödningen gav sig inte, den minskade men slutade inte. Så rinde igen och frågade om man skulle verkligen till akuten och inte till dem igen, men nej akuten skulle vi till.
när vi kommer säger personalen att ja ska gå till de på förlossningen, så efter några om och men så fick jag komma till de på förlossningen iaf.
och det visade sig den här gången att det var cystan som vi hade upptäckt igår som hade spruckit. Vilket va bra, slapp man oroa sig för den något mer. de talade om att den kan återkomma igen under graviditeten, men att jag inte då behövde oroa mig. Så nu kände man sig lugn när man kom hem...

tisdage på jobbet ägnade jag mig åt att städa salongen innan mina kunder kom senare på eftermiddagen. Och det var bra mycket jobbigare! Började blöda näsblod och blev darrhänt,,, kul... kanske ska bli sjukskriven ändå?
och som inte det vore nog så har jag fått ett stort äckligt munsår och ett eksem liknande utslag på kinden som kliar till tusen! + några blåsor i munnen... så ja,, jag känner mig absolut som den sexigaste och friskaste kvinnan på jorden just nu!! NOT!! fy.....

ska bli skönt att gå hem för mammaledighet sen.. och hoppas att de inte blir några med komplikationer innan dess..
men nu ska jag kila ner till tvätten..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0