tillbaka till verkligheten

i fredags kom vi äntlien hem från att ha spenderat veckan i gävle/skutskär i pappas hus... där inte elen fungerade inne på toaletten eller i hallen å kontoret (där datorn fanns, vilket innebar ingen chans at komma åt internet) och inte nog med det,, i det huset är det jätte dålig täckning på mobilen, så man får vara glad omman lyckas skicka iväg ett sms.. trots att jag inte hade ngn lust alls att åka upp till gävle (då jag hellre vill vara hemma eftersom det inte är länge kvar tills bebisen kommer) så åkte jag upp ialafall,,Niklas har mig lindat runt sitt finger ;)  så halv 4 på måndags morgonen satt vi i bilenpå väg norrut! jippiiiii........ för att inte somna satt jag å sjöng så fint till alla olika låtar som kom upp på radion och hittade även på lite egna melodier där radion inte fungerade, till en början kanske jag var roande men tilslut tror ja att niklas tröttnade på mina tappra försök till att hålla oss vakna hehe ^^ jaja jag hade kul ändå!

framme i skutskär blir man avsläppt vid huset å niklas drar till jobbet.. in med alla väskor och sen placerade man sig framför tvn.. resten av dagarna följdes av sysslor som att ta hand om deras kanin å 2 katter, samt att håla efter med städning och vattna blommor,, kul... när älsklingen äntligen slutade så var det dags för honom för en tupplur i ca 1-2 timmar... roligt sällskap!
en dag drog vi in till Gävle å handlade lite på body shop mm. Medans vi gick där på stan så blev jag påminnd om att jag inte saknar Gävle ett skit och att jag adrig skulle klara av att flytta dit igen.. Och hur mycket trevligare folk är i Karlskoga än i Gävle. Tackar än en gång mitt envisa jag att jag flyttade därifrån :)

på onsdag efter han hade slutat åkte vi till Hofors där jag har lite läktingar för att hälsa på dem, sist jag var där var kanske 3 år sedan,,, så det var väl på tiden :)
annars under veckan gjorde jag inte så mkt, när solen yste gick jag ut i trädgården och läste, läste faktiskt ut en bok medans jag var där,, Djings Khan - slättens härskare. Sjukt bra bok!! man blev verkligen fängslad när man läste den!

något mindre roligt som man har drabbats av är att man har fått världens klåda på mage, lår, fötter under armar och nu även på händer,, hållt i sig ca en vecka.. så på måndag ska ja ringa min barnmorska och höra om man kan ha drabbats av sk gravidklåda.. och vad man kan göra för att inte klia sönder sig totalt.. för det kliar något så fruktansvärt!!! vknar mitt i nätterna av att de kliar så.. nej fy!!!!!!! och röda prickar har jag fått över hela magen och vid armarna å fötterna.. och sen är jag har fått bristningar kliar det sååå otroligt mycket! och där är huden tunn nu så man kliar sönder sig ganska lätt tyvärr.. provar med att smörja in med både det ena och det andra men inget som hjälper...trist...

igår spenderade vi dagen på gälleråsen :) hade med hemmagjorda baguetter som vi satt å snaskade på, härligt väder var det oxå, blåste dock ganska mycket, men vad gör det när man kan borra in sig i älsklingens famn? efter när alla racen var slut skjutsade Niklas hem mig då jag inte orkade vara kvar pga min rygg å revben, men han åkte tillbaka för att umgås lite med kompisarna där.
väl hemma passade jag på att baka muffins med vit & mörk choklad och färska jordgbbar. Mmm!! riktigt goda blev de! sedan fick jag ligga ner i våran sköna säng och bara vila!! ligga och känna hur bebisen rör sig i magen, för det kommer man inte kuna göra länge till :) för om en vecka och en dag så kommer våran ängel!! (förhopningsvist, vil juh inte gå över tiden)

idag så är älsklingen på gälleråsen igen, men jag hdde ingen lust å följa med när det var sånt här tråk väder,, skönt att bara vara hemma med katterna nu =)
det var lite update ändå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0