9 juli

jiiises vilket väder vi har! från att det näst intill är klarblått på himlen till att det blir becksvart på några minuter, tunga svarta moln som sedan leder till regn och åska för hela slanten. från att ha varit snustorrt till översvämmning i stora rondellen :P och inte nog med det,, igår kom det en rejäl hagel skur oxå!! stora isbitar attackerade min balkong igår, välte ner några blommor och smattrade så katterna blev oroliga... det är en fin svensk sommar de!!! visserligen säger de att värmen kommer tillbaka nästa vecka, vi får väl se... skulle passa bra då iof, för då är jag ledig!!! :D

igår var det en heldag med svärmor =) hon följde med till barnmorskan på morgonen och sedan tog vi en tur på stan. där det bland annat blev inhandlat småsaker som ja ska ha med till bb :)
efteråt blev jag bjuden på mat hos henne och sen var det dags att åka å jobba. efter det blev de en tripp till stugan där man blev bjuden på god fika!

senare drogs jag åter igen med lite förvärkar, denna gång höll det bara i sig i ca en timme, så det var skönt.
och hos barnmorskan gick allt bra. men ligger fortfarande lite under kurvan mot för vad jag har gjort, men den växer fortfarande och det är huvudsaken! Vi gjorde även iordning födelseplanen inför förlossningen och hon skrev ner hur jag kände inför ammning och vad jag oroade mig för inför den kommande stunden =)
som sagt så är jag inte orolig för hur ont det ska göra och att man ska lyckas få ut den lille krabaten,, nej jag är mer orolig för allt annat som kan och ska komma ut... vill inte direkt göra ner mig framför ögonen på niklas =/ och sen allt klet och kladd som blir,, och efterbörden som ska ut... men om det är det enda jag oroar mig för så är det väl en värdslig sak... det kanske man inte tänker på då.. för man är väl fullt upptagen med annat hihi

nu längtar man som en tok tills det är dags!! 2 och en halv vecka kvar... gud så underbart!!!



bild från förra veckan då vi badar vid stugan =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0