torsdag, igen

usch va trött ja är idag,, tog ett långt bad som vanligt hehe,, älskar å bada! å då slipper jag å känna att man har ont i ryggen å ljumskarna, så de är ganska skönt. Får nog ta å beställa en massage tid snart igen. för nu märks de att ja inte kommit iväg på ett tag.

idag kommer Stina med sina döttrar hit, ska hjälpa dom å klippa sig lite =) funderar om man ska köpa hem något å bjuda på, för nu har ja inget fikabröd eller så hemma. Men de kan få gå bra med en kaffekopp oxå :D

hmm ja å älskling har ett litet problem,, han vill ta reda på vad de blir för kön medans ja vill vänta till födseln,, å ja har ingen aning om hur vi ska göra,, för om de säger könet till honom kommer han juh på något vis avsloja det för mig,, å får ja som ja vill kommer ju niklas å bli besviken, å de börjar närma sig, sakta men säket.. va är de? ca 6 veckor kvar till de ultraljudet, är eventuellt ett innan om vi ska göra det. Det är helt otroligt vad fostret kan göra saker i min mage redan nu =)
bebisen är ca 6 cm lång och väger 9 till 13 g. Det går att höra bebisens hjärtljud. Naglarna har vuxit ut på både fingrar och tår och min bebis har hår på kroppen, (s.k. lanugohår). En del bebisar kan redan nu klia sig, suga på tummen, sträcka ut armarna och sträcka på sitt lilla huvud. Bebisen kan även röra på läpparna och tungan. Och nu börjar fostret dricka fostervattnet mm.. så det är en hel del saker som händer på insidan nu. att de ens kan utvecklas en liten människa i ens mage, en människa mad egna tankar och värderingar. Jag blir lika fascinerad varje gång jag tänker på det =)

ja de är en härlig tid man har framför sig.. =) å väntan innan våran bebis kommer ut ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0