myskväll med tjejerna som slutade på akuten...

igår efter jobbet gick jag hemt ill charlotte där tjejerna väntade. Sen kom emelie dit med kastruller å mat i högsta hugg, så hon föste ut oss från köket å började fixa iordning med mat =) skulle bli pasta, spenat å lax! å jag är inte så där jätte förtjust i varken lax eller spenat, men emelie lyckades iaf! MMmm va gott det va!!

      

sen skulle vi äta lite kladdkaka med grädde! gissa om ja blev glad? då jag nuförtiden välkomnar varje sötsak med öppna famnar! :D vi gick in till vardagsrummet å ja satte mig i en fotölj,, å de va då det började.... mitt hjärta å puls började slå dubbelt så snabbt mot vad de brukar å oregelbundet! har fått så tidigare men de brukar ha gått över efter bara ngn minut, efter 5 minuter la jag mig ner på golvet för att få de att sluta, tryckte lite lätt på pulsen vid halsen, lade upp benen mer mot höjden.. men inget hjälpte.. gaska snart började a känna mig yr, skakis å domningar i armarna å fingrarna. efter ca 30 min ringde ja till mamma (som man ofta gör i "krislägen haha" å rådfrågade henne. sen ringde ja till niklas så han kunde kolla upp numret till växeln. rinde dit å de kopplade mig till baggängen. och hon tyckte att ja skulle åka till akuten på en gång.. så ringde åter igen till niklas så han fick komma å hämta mig.. så inte blev det ngn kladdkaka till mig inte! =/

väl inne på akuten fick ja priotering nr 1. in till akutrummet, tog ekg, blodtryck, satte i en infart å en sån där grej på fingret som läser av puls mm. de konstaterade att ja hade hjärtklappning,, vilket man redan fattade vid det här laget. sen varade det ca 1 1/2 timme, å under tiden blev de lite små jobbigt å andas, snurrade bra runt i skallen men samtidigt med humöret uppe :P sen helt plötsligt slutade det av sig själv så ja slapp få i mig nå medecin som stoppar det, men fick ändå ligga kvarå vänta på doktorn. så efter 11 ngng gång igår kväll fick ja komma hem..

nklas blev ganska rastlös medan han väntade så han pillade nog nästan på varje grej som gick å pilla på inne i de där rummet, lekte med kameran, spelade spel på mobilen,, riktigt så där jobbig va han haha :D

   

fick ha en skjorta på mig så ja slapp ligga halvnaken å frysa :P   å där visade hur normalt min puls gick sen!


så vi får väl ta om en spel kväll ngn annan dag å hoppas att de slutar bättre då!

      

Kommentarer
Postat av: niklas

haha det var så tråkigt efter när vi fick reda på att det var okey.. :D och ska du säga att jag jag var jobbig, du låg ju bara där :P älskar dig min plutt

2009-02-26 @ 04:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0