magen växer...

här är en bild från i fredags =) njuter av varje minut kan jag säga!! den här gången känns de verkligen att det är på riktigt å att man inom en snar framtid kommer hålla i våran egna bebis!!






niklas börja tycka att de känns lite konstigt att hålla om mig, för de känns inte riktigt som mig haha
inte van att de ska vara en liten mage i vägen hehe
har fortarande svårt att kunna se mig med en sån där jätte stor mage,
kommer vagga frammåt å se allmänt stor ut! men det är en bra anledning att gå upp i vikt!
men jag är fortfarande dålig på att hålla matrutiner,, äter inte alltid när ja bode, å vatten fuskar ja jätte mkt med! vilket inte är bra! Även fast man tänker att man ska vara duktig för bådas skull så går de gärna några timmar för länge nnan man äter något.. men nu slipper ja må illa när ja blir hungrig! och de är juh kanon bra!!

idag har ja varit duktig!! har rensat  å gjort rent i garderoberna, eller ja,, iaf några.. tappade lusten när ja kommit halvvägs haha men bättre de än inget! så de blir fortsättning imorgon! och tack vare lite förvarings lådor från ikea som vi köpte igår har vi helt plötsligt så mkt mer plats!! så underbart!!

Hur kommer de att de är alltid en annan som kommer på sånna här ideer eller att tex storstäda? göra rent toaletten? bädda rent, boka tvätttid, damma av hyllor, rensa på ställen där de har blivit alldeles för rörigt?
varför kan aldrig mannen få en sådan briljant idè? haha :D
jag skulle få en chock om niklas hade storstädat hela lägenheten å tagit alla vrår, skurat, vattnat blommor mm utan att få en tillsägelse från mig.. är de inristat i vårat dna att det är vi som ska se efter hemmet? har vi inte kommit längre i utvecklingen? visst att de hjälper till,, men de har inte de tänket som vi kvinnor har. åtminstone inte de killar ja har träffat. eller som när de frågar:
 " har du bokat tvätttid?"
jag - nej, har du?
neej.. men jag börjar få dåligt med underkläder.


men om man ser att kläderna börjar tryta,, varför inte gå ner till tvättstugan å boka tid? nyckeln hänger vid hatt hyllan, det är bara att ta den, behöver inte vänta på att jag ska göra de..
det hela är lite ironiskt när man tänker efter. Och det är ofta sådana här små saker man kan bli osams om. Men varför ska de behöva vara så? Hur ska man göra för att ändra den livsstilen? är man för snäll? eller är man så trött på de så man fixar de för att undvika att man ska bli sur för att de aldrig blir gjort??
ah jag vet inte riktigt.. är väl olika från gång till gång..
men ibland kan de vara tröttsamt men ibland är de skönt å få göra allting själv så vet man att de blir ordentligt gjort haha nej då..men lite hjälp skulle aldrig vara fel!! :D





ibland blir man lite trött, och då måste man få vila lite..
haha oj vad stor armen såg ut å va! jaja de bjur ja på ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0