helgen!

i lördags vaknade jag runt åtta men va inte riktigt redo att möta dagen,, så jag låg å gosade med våra underbara katter! runt 9 gick ja iaf upp, klädde på mig å sen åkte iväg tillfinbageriet för att köpa lite frukost + alla hjärtans dag bakelse åt mig å älsklingen.Vi hade visserligen sagt att vi inte skule köpa något till varandra eftersom ekonomin inte är den bästa, men ja ville iaf göra något speciellt för min älskling! sen iväg till Ica å köpte lite pålägg mm å några chokladaskar,, å eftersom ja inte visste om någon florist affär var öppen så köpte ja mig en liten bukett runt 80 kr,, budget, men tanken som räknas!!
när inhandlingen var klar åkte jag hem, i tron om att Niklas fortfarande låg å sussade sött.. men icke sa Nicke! skorpan den lymmeln hade väckt honom,, hade börjat spytt så niklas rusade upp för att ta vara på de å medans han stod å gjorde rent kom ja insmygandes,, men ren besvikelse i blicken när ja såg att älsklingen inte sov... men snäll som han är så gick han  la sig igen å rävsov en stund haha
så då började ja å göra iordning frukost. Satte på kaffebryggaren, gjorde iordning nybakat bröd, lade upp bakelserna och chokladasken, hällde upp nypressad juice i några snygga glas, sedan ställde ja upp de på en bricka (så gott de gick) när ja va färdig smög ja mig in i sovrummet å kysste min niklas godmorgon!
å dagen hade fått sig en bra början!! å jag trodde inte att ja skulle få något men niklas ger mig en fin liten ask med ett guldhjärta på... och i asken ligger världens finaste halsband med ett hjärta på å ett jätte fint armband med små hjärtan på!! ÅH så överraskad och glad jag blev!! så kände jag mig faktiskt lite dum att inte ja hade köpt något.. men men blev en fin frukost på sängen å lite blommr å choklad - en klassiker!

sen innan vi åkte hem till mamma så åkte ja förbi emelie å charlotte å gav dem en varsin liten chokladask =)

väl i nordmark blev de tårta å fika! å på kvällen bakade ja å syrran tårta för nästa dag å kladdkake muffins med smak av after eight.. Mums!!

söndan blev en dag ute i solen med sparkåkning å pulkaåkning! men för min del så åkte jai nte så mkt pulka då de va ganska guppigt i backarna :P (är rädd om lila magen)

å nu är man tillbaka i vanlig vardag igen...  kul.... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0