frågestund!

Var din graviditet planerad?
 
Nej det var den inte, men både jag och Niklas har alltid velat haft ett barn, men hade inte gjort någonting om det hade dröjt ett år till. Men när vi fick reda på att jag var det hade jag inte hjärta till att göra en till abort (då jag redan har gjort en när jag var yngre i tonåren) Så nu längtar vi bara tills bebisen kommer! Lika välkommet som ett planerat barn (om inte mer haha)

hur märkte du att du var gravid?                                                                                                                                                      haha de var faktiskt Niklas som misstänkte det först! Och det var tack vare mina tuttar :D de hade blivit större å hårdare hehe. Sen blev de lite annorlunda matvanor mot vad ja brukade ha. Gjorde några graviditetstest men alla visade negativt men kände ändå på mig att de var någonting som inte var som de brukade. Så när min mens var mer än en vecka försenad så köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade att jag var gravid. Så ett tips till er som undrar om man är gravid, KOSTA på ett dyrare test, för de billigare kan visa fel!

Reaktionen hos dig och din partner?
jag stod inne på toaletten å stirrade på testet, undrade verkligen om de va sant. läste textenom och om igen "GRAVID"  genast fylldes jag utav en ren lyckokänsla! rusade ut å visade testet för nklas, men han satt å spelade "wow" så hans reaktion blev bara" vad var de jag sa med ett fånigt leende, sen fortsatte han att spela haha. efter ett tag kom massa olika känslor på en gång, båda var oroliga, lyckliga, rädda, nervösa - ja allt på en och samma gång.

Hur reagerade familjen på nyheten?
Jag berättade för min mamma först och de var mycket tack vare henne beslutet om att behålla barnet blev lättare, för hon blev jätte glad och var övertygad om att vi skulle klara utav det. Dagen efter berättade hon för mina små syskon som oxå blev glada. Niklas mamma blev överlycklig å stolt över att hon skulle bli farmor! Min pappa var de lite svårare att berätta för. Och tyvär blev de över telefon, hade inte lust att kläcka ur mig de på julafton direkt :P så hans reaktion va tystnad i ca en minut å sen var han tvungen att ta en whiskey :D men nu har han väl glad, lite orolig om jag och niklas kommer hålla ihop och om niklas är mogen nog.. (pappa är inte så överförtjust i niklas tyvär) Och niklas pappa blev xå glad så de kändes skönt att de va ingen direkt som blev sur.

Har du mått illa under graviditeten?
Lite i början. Men nu är det m jag börjar på å bli hungrig och det dröjer för länge innan jag får något att äta, då blir ja illamåeende. eller om jag ska åka bil hungrig. Det funkar inte!

Har du några saker du är mer sugen på och äta nu?
Nej inte direkt vad ja kan komma på. Apelsiner, glass, varm choklad å stekt ägg har väl kanske varit extra gott =) Och beasås haha!

Någon lukt du blivit mer käsnlig för?
LÖK!! ja pallar inte med doften! eller när man ska rensa kattlådan. eller chips doft med lök eller kanske chips över huvudtaget är inte alls nå lockande längre! . fy. samma med offentliga toaletter, (har ja aldrig tyckt om) men nu sitter spyan i halsen varje gång man besöker sådana toaletter....

Hur mycket har du gått upp i vikt hittills?
ja du,, too much! känns de som :P men ca 5 kilo, så gick ja upp lite innan ja blev gravid mot va ja vägde innan så om man räknar med de så är de 7-8 kilo... å de är inte kul! men smällar man tar!

Nackdelar under graviditeten?
Vissa hormonförändringar, kvaliten på håret har blivit mer glanslös, fått mer acne i ansiktet. man känner sig uppsvälld vissa dagar. men egentligen småsaker!

Är du nervös inför förlossningen?
Inte än. Känns som att det är så långt kvar. men blir väldigt berörd när man tittat på tv program som handlar om tex förlossningar.

Märkt av något av humörsvängningar?
ja =/ å de får niklas stå ut med. mer känslig nu än innan. Niklas kan inte säga vad som helst till mig utan att ja kan ta illa upp tyvärr.. så har ja blivit lite mer lättretlig.. Inte kul...

Första mamma klädesplagget?
en jätte skön skjorta från HM !

Första sparken?
Igår kväll 21/2 -09

Första saken till bebisen?
säng och byrå med inbyggd  badbalja =)

Har ni något namn till bebisen?
ja,, men bara flicknamn som vi har kommit på. Så nu står de mellan Tindra och Svea =) svårt å veta, för båda är fina!

Ska ni ta reda på vad det är för kön?
ja, niklas övertygade mig =)
 
Första ultraljudet?
Måndag 2 mars

Ska du ansöka om havandeskapspenning och gå hem tidigare från jobbet?
funderar på det, men har inte bestämt mig än.

Vad sa dina arbetskamrater när du berättade om nyheten?
kamraterna blev överraskade men glada! chefen sa inte så mkt.. inte så glad kanske :P

Hur känns det att du ska bli mamma?
helt underbart!! det går inte att beskriva den känslan! så lycklig som jag är nu har jag nog aldrig varit!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0