mitt nya liv som mamma

Måste juh berätta hur stor våran dotter var när hon föddes oxå =)
När Svea föddes vägde hon 3290 g och var 49 cm lång =)


ja en riktig omställning har det blivit nu iaf! haha förut har man mer eller mindre varit en natt uggla men nu börjar man bli trött redan runt 9-10 på kvällen så oftast blir de läggdags runt 10 tiden. sen är det matning och bljöjbyte runt 3 på natten, har man tur så somnar hon snabbt efter hon ätit annars kan hon vara vaken någon timme.. sen upp igen runt 6. Fast måste erkänna att de är mer eller mindre den lättare delen utav det. för mina bröst har det nog varit jobbigast! drabbats av mjölkstockning 2 gånger redan med feber och frossa som följd, väldigt ömma bröstvårtor så att det iband gör så fruktansvärt ont att amma så man vet inte var man ska ta vägen. Det som får en att fortsätta är att man vet att det blir bättre. (hoppas på snart)
Sen är det väldigt jobbigt att kroppen är inte helt återhämtad än. Kan fortfarande inte vara ute och gå för länge för då värker det i magen och de sk avslagen man har blir värre. kan fortfarande inte sitta på hårt underlag allt för länge innan det börjar göra ont, men de börjar på att bli mkt bättre mot vad det var i början :)
annars känns allting helt underbart! man kan sitta i tmmar å bara titta på henne. Även när hon skriker så kan man inte bli irriterad på henne för att hon är så söt och underbar!
Det är väldigt skönt när Niklas är hemma på helgerna då man kan få lite avlastning och hinna med lite annat oxå. men nu på veckorna när han är borta på jobb är de lite små jobbigt till en början. Dels att man känner sig mer låst när man bor på tredje våningen och inte har riktig ork till att lyfta ner barnvagnen, för direkt när man anstränger sig mer eller lyfter saker som är lite tyngre, då blöder man desto mer. Och det är sånna saker som man inte hade tänkt på innan.
och sedan  är de juh alltid skönt att vara två, för då har man alltid stöd utav den andre .) så man får verkligen passa på och njuta mer när han är hemma och ta tillvara på gemenskapen ^^

sen är våran älskade Svea väldigt mammig och tuttsjuk ;) fick hon bestämma skulle hon ligga vid mina tuttat dygnet runt *tihi men de klarar varken jag eller ina bröst utav! :D


under graviditeten gick jag upp 22 kilo!!! Tänk er! 22 hela kilo! och nu 2 veckor senare har jag "bara" 9 kilo kvar till min normal vikt igen hehe så de känns skönt att de börjar hända lite saker.  Även om man aldrig kommer ha den kropp man hade innan, men nu så har man något så mycket finare!





 nu sitter jag å väntar på att klockan ska närma sig 18.00 för då kommer tjejerna hit och vi ska ha en mys kväll med mat och godis! de ser jag fram emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0