påskhelgen!

ja i fredags drog jag å älskling till Gävle,, uppe med tuppen va jag å gjorde mig iordning,, men är inte lika lätt att få upp Niklas alla gånger... hade i tron att vi skulle komma iväg runt 10 men kvart över 11 hade vi lämnat våran nyckel till niklas mamma (Hon skulle ge katterna mat medans vi var borta) resan dit gick bra å de va skönt att komma fram 3 timmar senare,, börjar på å bli jobbigare å jobbigare åt både revbenen & ryggen att sitta längre stunder.
Hemma hos pappa blev de full rulle att busa med lillebror. På fredags kvällen var vi bjudna på mat hos Mias mamma och hon hade gjort en underbart god lax!!! Mmm en hel del smått å gott blev de att välja på. Efter blev de lite kaffe och chokladtårta.
När vi hade kommit hem till pappa igen mådde ja inge bra alls.. Min mage ville inte vara med längre,, så spenderade resten av kvällen liggandes i soffan växlandes med toalettbesök.. (jag skyller på laxen haha, sist ja åt lax hamnade jag på akuten, dock pga hjärtat men ändå. och den här gången inne på toaletten...mysigt värre)

lördan mådde ja inge vidare heller tråkigt nog, det blev en flopp resa till uppsala för att kika på motorcyklar men ingen provåkning för pappas del. I gävle var de betydligt kyligare än i Uppsala,, eller så var det jag som var lite små sjuk,, men jag bylsade på mig å satte mig sedan i en solstol på tomten och försökte fokusera på ngt annat än min värk i ryggen.. Jag ann självklart å busa med Erik under tiden oxå!!! =)
på kvällarna blev vi bjudna på riktigt god mat som sedan följdes av några spelomgångar av plump,, och det va riktigt kul! Speciellt första kvällen då pappa försökte supa ner niklas men blev ganska rund om fötterna själv å niklas drabbades av konstant skrattmani på slutet :D
den roligaste kommentaren under helgen stod min lillebror för,,, det var efter vi hade ätit grillad oxfilè och fläskfilè med potatis klyftor och en annan var ganska mätt,, och eftersom man känner sig så stor ändå gick jag med magen fri för att slippa känna att det tryckte mot magen, när Erik fick syn på mig kom han framtill mig å klappade mig på magen och sa " vilken fin å stor mage, MINSANN!" haha har väl aldrig hört honom säga minsann? :D så gullig lät han iaf tihi

var faktiskt riktigt jobbigt att åka ifrån honom i måndags,, vill umgås mer med min lille buspojk!

när vi kom hem fick jag ett ryck å skurade badrummet inklusive under badkaret! Eloge till mig! senare efter 6 kom tjejerna oh hämtade upp mig, skulle till ica för att inhandla mat inför taco kvällen!! så det blev ännu en kväll med mkt mat, skratt, spelande av buzz å kikade på en film som gick på 9:an..

det va min påsk det!! å i veckan har det inte hänt så mkt,, stor städat hemma, varit iväg å tränat, jobbat, köpt en till barnvagn :)  imorgon ska ja jobba förmiddag för ska iväg på det andra föräldragruppsmötet, se hur det går den här gången. Sen  imorgon kväll vet ja inte om vi ska ut och äta, eller om vi spar det till helgen.. Men imorgon har jag och MIN älskling varit tillsammans i 2 år...mys! och jag hoppas på många många fler år tillsammans!

ha de fint!!!
 
                                         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0