oxhälja!

i helögen bar de iväg hem till filipstad, å de va dags för oxälja, en klassiker i filipstad hehe alltid kul å komma dit å få updates vad som hänt sen sist å träffa gamla kompisar ^^
fredan åkte ja å älskling hem till mamma i nordmark å sov där, bara tog de lugnt. på lördan fick ja hjälpa både mamma å ida med deras hår å gjorde oss iordning, sen runt ett tiden kom vi in till stan, å prtecis när vi kommer fram börjar de å regna! vi tog en runda, men va ganska blöta om fötterna å jag mitt smartskaft hade tagit på mig ballerina skor, får väl skylla mig själv, fast snyggt va det!! haha iaf tog vi en pas å gick in på ett, å där hade dom bara vanligt kaffe? jaja vad ska man förvänta sig? så de blev en kopp varm choklad, ville ha varmt i mig. Efter vi hade torkat ett tag va niklas sugen på å åka hem igen å de ville ja med, men skulle träffa emellie å linn. Som tur va blev jag övertalad att stanna kvar i stan, så jag skulle få sova hos Emellie å åka hem med Jenna, Jenny & Chris dagen därpå.  Perfekt!

så skulle vi börja göra oss iodning inför kvällen , åkte å hämta pizza, lämnade av kläder hos emelie, åkte hem till linns föräldrar hämtade ett par skor, sen in på konsum för å köpa lite chips å dricka till festen samt ett par strumpbyxor till kvällen =) efter vi hade krånglat färdigt å fått i oss lite pizza turades vi om duschen, och ja fick hjälpa dem med deras hår å smink, brukar bli s när man är utbildad frisör av en konstig anledning :P å jag satsade på å ha utsläppt lite halvlockigt hår med uppsatt lugg, blandade mjuka små våg lockar med några slingor med trippeltången. Kul när man har långt hår igen! men när ja hade satt upp luggen tyckte ja inte att jag passade så bra i glasögonen så de fick stanna kvar i väskan..
runt 8 kom de första å sen började en riktigt bra å rolig förfest! blev lyckat tyckte jag!!

efter 11 va de dags att dra sig till öltältet, hade dock gått till en annan fest lr något men alla skulle dit så de va bara å följa med. för att komma in i öltältet kostade det 100 kr! 100 kronor för att komma in i ett provisoriskt tält med fullt av gräs å lera på backen, något coverband som spelar några klassiker låtar å fullt med fulla människor som står u hoppar för fullt längst fram, hehe jaja men det hade kunnat vara roligare, å min kära pappa va där, bra i gasen,,, å hans självförtroende för kvällen va de inge fel på haha! herregud.... =) man tappade titt som tätt bort de man va med men då hittade man alltid några andra å prata med. lite som de ska va ;)
men när de stängde tog de lååång tid innan man kom hem till emellie å då va man inte själv, hehe partypinglan hade druckit ganska mkt å så va de några av hennes killkompisar som inte hade ngn sovplats längre så när vi är på väg hem får man reda på att 3 andra killar ska sova hos henne oxå :P å hon smart som hon är,, föreslog att man kunde sova hos daniel så kunde ja ringa om de va ngt haha neeee,, tror inte direkt att niklas skulle gilla det direkt ^^ så jag beslöt mig att gå in å sova där, hade sovplats hos farmor oxå men de va på andra sidan stan.. orka...    å när ja kommer in,, haha obetalbart! skulle haft en kamera med mig! 4 st försöker ligga å trängas i en ca 1.10 säng å an av killarna ligger halvt som halvt utanför, den synen såg bra rolig ut.. envisades med att ja kunde gå ut o sova på soffan men hennes syskon går upp tidigt så de blev inge med det.. så min sovplats blev.... på golvet!! bland hennes kläder å ett stort gosedjur (nasse) som kudde! haha ja de va tur att man va onykter iaf, annars tror ja inte att de hade varit så bekvämt ;) så hela helgen har varit lite komiskt inte som man trott att den skulle bli, men jag hade kul iaf ^^

dagen efter va bra seg,, med all rätt kanske.. men hann iaf gå en sväng med isabelle å sen en sväng med mamma å dom på marken, sen bar de iväg hemmåt, till min egna säng å niklas! skönt ;)
tack så mkt för skjutsen för den delen! det va jätte snällt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0