mysdag!

inte gjort så mkt ikväll,, myst med älsklingen å lyckas gjort en riktgt god kykling gratäng!! hittade ett recept på internet å nedrans vad gott de blev! så tänkte att jag delar med mig av receptet, kan verkligen rekomenderas! speciellt om man gillar lite kryddigare mat ;)

Tillagning
½ kg kycklingfilé
1 röda paprikor
4dl mini cremé fraiche
1,5dl matlagnings grädde
Drygt 0,5 flaska mango chutney sweet & chilli
½ msk curry
1 vitlöksklyfta
½ tsk sambal oelek
Salt
Vitpeppar


Bryn kycklingfilérna, krydda med valfri krydda.
Dela dem sedan i ca 4 skivor på längden.
Lägg skivorna i en form.
Hacka paprikan och strö över.
Blanda cremé fraiche, grädde, mango chutney,
sambal oelek och kryddorna + vitlök (pressad) med elvispen.
Häll blandningen över kycklingen och grädda i ugenen 30-40 min i 200grader.

Serveras med ris



hmm har lite svårt å se mig själv med glasögon faktiskt, ca 1 1/2 vecka kvar tills jag får dem,, å min lillebror sa till mig när jag va hemma:
caroline, hörde att du ksa få glasögon.. Stackars dig!!

å såg så där ledsen ut för min skull hihi söt han är ;) men ska faktiskt bli skönt å kunna se helt tok bra, inte anstränga sig så när jag kör bil å att man kan se texter klart å tydligt!

nu ska ja kika på CSI med älsklingen, å sen blire Dexter!! :D :D :D


en sliten Caroline gör sig redo för lite lunch på grekland...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0