min lilla restripp till high chaparall med mammsen =)

å småsyskonen,,, å deras faster å hennes grymt jobbiga ungar! så får vi inte glömma lilla berit,, ida å calles farmor.... en resa som var dömd att misslyckas.. skulle bara varit ja å mamma å syskonen som skulle ha åkt, aldrig mer med dom andra säger jag bara.. Aldrig mer..
Lisa måste vara en av de jobbigaste människa på jorden, hon är ensamstående 3 barnsmor (frivilligt) å hon tar hennes mamma för givet att berit ska hjälpa till med ungarna hela tiden.. kan nämna 5 saker som höll på å göra mig tokig under resans gång,, (kommer inte å berätta allt, då blir de en hel uppsats kan jag lova)


1. första nätterna ena tvillingen Tim ska sova utan napp, istället har hon köpt en chokladrulle han kan suga på om han inte kan somna

2. andra tvillingen Mia får raseriutbrott på high chaparalls varuhus för hon inte får en leksak hon vill ha, börjar slå å nypa berit, Lisa - ingen åtgärd.

3. mamma offrar någon timme från ullared för att ta med alla barnen till lekparken, de hade inte fått mat på på förmiddan, bara godis,  Lisa - inte ens ett tack till mamma.

4. Lisa å berit påpekar att jag handlar för mkt på ullared å oroar sig för hur allt ska få plats,, (för de första va de min ide att vi ens skulle åka dit, för de andra så har ni egen bil å packa i, för de tredje, jag har faktiskt pengar vilket de inte tror)

5. i resans slut, ett sista stopp i mariestad innan vi åker åt olika håll, mamma ska in med calle till toaletten medans orkar inte lisa vänta, så de åker utan att säga hejdå! (vi hade anpassat oss hela resan till dem å väntat hela tiden på dom, men de kunde inte vänta 1 enda gång! dåligt!!


så ja,,, aldrig mer!! haha
men man får göra de bästa utav situationen.  PÅ high chaparall bodde vi i världens minsta stuga,, se själva:

lillasyster som står i dörren


hårdaste sängen,, inte många timmars sömn  där inte..


mamma duktig å städar ^^

Lite tok bilder på high chaparall




men high chaparall för övrigt var e neda stor besvikelse =/
otrevlig personal, mycket mindre än vad man hade väntat sig, dålig service, inte mkt å göra..
så det kan jag inte rekomendera någon iaf..

<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0